SNELLER en ZUINIGER dan een COOPER S? | Rijtest Mini Countryman S E ALL4 | Shift Up

Welkom bij weer een nieuwe video van Shift Up waarin we dit keer rijden met de MINI Countryman SE ALL4, oftewel, de hybride variant van de MINI Countryman. Vandaag zijn we op pad met een hele unieke en stoere Countryman SE die direct opvalt door alle accesoires. Zo heeft dit exemplaar een John Cooper Works pakket met een stoerdere voorbumper, achterbumper en side skirts in combinatie met de best wel unieke 19” Rally spoke wielen, verstralers en de engelse vlag op de spiegelkappen en het dak afgebeeld.

Deze auto is voorzien van een 136 pk sterke 3 cylinder benzine motor in combinatie met een 88 PK elektromotor, samen dus goed voor een vermogen van 224 PK. Die benzine motor ligt onder de motorkap en drijft de voorwielen aan, de elektromotor ligt achterin en drijf de achterwielen aan. Hij gaat met deze motoren in slechts 6,8 seconden naar de 100, bijna net zo snel als een John Cooper Works en 0,4 seconden sneller dan een Countryman S.

Je kunt de auto trouwens gewoon thuis opladen aan de 220v en hij doet er ongeveer 3 uur over om de accu helemaal op te laden. In het interieur merk je bijna niet dat het een hybride is, alleen is het zitvlak van de achterbank is iets dunner door het grote accupakket wat er onder ligt en moet je achterin ook iets op je bagageruimte inleveren.

In de MINI Countryman SE heb je meerdere rij modussen en meerdere midessen voor de aandrijflijn. Wanneer je de auto start staat die standaard in de auto e drive waarmee de auto zelf bepaald wanneer hij elektrisch gaat rijden en wanneer op de brandstof motor. In de auto stand probeert die zo efficiënt mogelijk om te gaan met energie

In de stad zal die dan zo veel mogelijk elektrisch proberen te rijden maar wanneer je op de snelweg rijdt pakt die de brandstofmotor er weer bij. Dan heb je de max e drive modes waarmee je volledig elektrisch kunt rijden tot 125 km per uur. Je kunt hier in de praktijk maximaal 30 km volledig elektrisch mee rijden. Je hebt ook nog de save modes, dan rijdt die alleen op de brandstofmotor en spaart die de batterij van de elektromotor zodat je die later kunt gebruiken.

De rij modussen werken eigenlijk hetzelfde als bij een normale mini, je hebt dus de mid modes waarin die heel erg comfortabel rijdt, de sportmodes en de green modes waarin die er alles aan doet om je brandstof verbruik te drukken.

Dan nog iets over de opties van deze specifieke Countryman. Hij is uitgerust met head up display, uitleg….. Verder heeft die een achteruitrijcamera, parkeer assistent, draadloze telefoonoplader, Mini professional navigatie die ook met touchscreen te bedienen is, het mooie zuivere Harman Kardon Audio systeem, Apple CarPlay, adaptieve cruise control, stoelverwarming en zelfs voorruit verwarming.

Ik hoop dat je weer hebt genoten van deze video over de MINI Countryman SE. Vergeet je niet te abonneren op ons kanaal voor nog meer BMW en MINI video’s. En laat in de comments weten wat je van deze auto vindt en of je nou voor een hybride zou gaan of voor een Cooper S of JCW.

Voor meer informatie over de BMW Countryman S E ALL4 kun je terecht op onze website. ➤ https://www.shiftup.nl/voertuig/mini-…

Volg ons ook op social media

Youtube: ➤ www.youtube.com/channel/shiftup

Instagram: ➤ www.instagram.com/shiftup.nl/ 

Facebook: ➤ www.facebook.com/shiftup.nl

LinkedIn: ➤ www.linkedin.com/company/shift-up-bv

© 2021 Shift Up https://www.shiftup.nl/