Rijden als een KART met de MINI Cooper S Cabrio F57 | Rijtest | Shift Up

Welkom bij een nieuwe video van Shift Up met dit keer een van de kleinste cabrio’s op de markt, de Mini Cabrio. Vandaag neem ik jullie mee met een hele leuke versie daarvan, namelijk de 192 PK sterke Cooper S!

Ja deze auto is best wel uniek in zijn segment, een compacte auto met een softtop cabrio dak. Laten we deze video beginnen met het dak te openen wat je vanuit de auto kunt doen, maar ook naast de auto met de sleutel. Het duurt 18 seconden tot dat het dak volledig geopend is en dat kun je zelfs rijdend tot 30 kilometer per uur doen. Je hoeft niet perse het hele dak open te doen, zo kun je bijvoorbeeld ook alleen het voorste gedeelte openen waardoor je een soort zonnedak modes hebt.

Vandaag zijn we dus op pad met de Mini Cooper S Cabrio, een exemplaar uit 2016, wat alweer de 3e generatie MINI Cabrio is. Als je hem vergelijkt met zijn voorganger is hij een stuk volwassener geworden. Waar het vorige model een best wel een hard afgeveerde MINI was met echt een kart gevoel, is deze een stuk comfortabeler geworden. Daarbij is het directe stuurgedrag van de MINI wel net zo leuk gebleven waardoor je nog steeds echt het gevoel hebt met een kart op pad te zijn!

Onder de motorkap van de Cooper S motorvariant ligt een 2 liter-benzine motor met 192 PK, goed voor een sprint van 0 naar 100 in 7 seconden en een topsnelheid van 228 km/h. Naast dat lekkere vermogen herken je een Cooper S aan de aangepaste voorbumper, de soort van brievenbus in de motorkap, de mooie tankdop en natuurlijk de aangepaste achterbumper met dubbele uitlaatpijpen. En in die uitlaat zit een lekker roffeltje die ik je graag even laat horen.

Je hoorde net al die leuke roffel in de uitlaat. Je kunt zelf met de MINI driving modes knop bepalen hoe de auto reageert en daar hoort het geluid ook bij. Zo rij je in de MID modes heel erg relaxed, hij schakelt snel op, stuurt lichtjes en reageert rustig op je gas respons. Wil je dat die er alles aan doet om je brandstof verbruik te drukken? Zet hem dan op de Green modes. Wil je dat hij die lekkere roffel maakt, wat zwaarder stuurt en laat op schakelt? Zet hem dan op de sport modes voor de maximale Go Kart feeling.

Ja en over een kart gesproken. De bagage ruimte van een kart is natuurlijk niet echt groot en praktisch. Daar hebben ze bij deze generatie MINI Cabrio wat op gevonden, namelijk de easy load functie. Hiermee kun je het dak aan de achterkant iets optillen waardoor je makkelijker spullen kunt inladen. En achterste stoelen kun je met deze knop ook makkelijk naar beneden leggen, handig toch?

Zijn er dan ook nog kritische punten aan deze MINI? Nou hetgene wat ik me kan bedenken is het zicht naar achteren. In het cabriodak zit een relatief klein ruitje dus dat is even wennen ten opzichte van een normale MINI.

Wat echt super goed is aan überhaupt alle MINI’s van deze generatie is de infotainment. Deze specifieke MINI is voorzien van het navigatie Professional scherm, oftewel het grootste scherm dat je kan bestellen. Je kunt deze ook in tweeën delen, bijvoorbeeld links je spotify, rechts je navigatie kaart.

Deze specifieke auto is dan ook nog eens voorzien van een head up display, een kunststof scherm voor je tellers waarin informatie wordt geprojecteerd omtrent je snelheid, navigatie aanwijzingen, telefoon, audio, etc. Ook heeft die een achteruitrijcamera, het lekkere zuivere Harman Kardon audio systeem, sportstoelen met bruin leder, steekt naar mijn mening erg mooi af met de Midnight black buiten kleur.

Voor meer informatie over de MINI Cabrio kun je terecht op onze website. ➤ https://www.shiftup.nl/voertuig/mini-…

Volg ons ook op social media

Youtube: ➤ www.youtube.com/channel/shiftup

Instagram: ➤ www.instagram.com/shiftup.nl/ 

Facebook: ➤ www.facebook.com/shiftup.nl

LinkedIn: ➤ www.linkedin.com/company/shift-up-bv

© 2021 Shift Up https://www.shiftup.nl/